25 Ocak 2010 Pazartesi

FOTOGRAF MI ? RESIM Mİ?












ABD'nin New York kentinde yaşayan ressam Alyssa Monk, gerçeğe çok yakın resimleriyle ressamlığa değil de 'fotoğrafçı' lığa soyunuyor sanki.Yağlı boyayla yaptığı çalışmalarında özellikle portrelerindeki detaylar, bir fotoğrafçınını objektifinden çıkmışcasına gerçek.Oysa o sadece gerçeği tuvaline aktaran bir sanatçı. Gördüklerini bozmadan,
herhangi bir sürrealist akıma sapmadan, olduğu gibi vermeyi, olduğu gibi göstermeyi hedefleyen bir ressam, Monk.Özellikle suyun içinde yüzen insanları resmeden sanatçı, detaylara çok özen gösteriyor, renklerde oynama yapmıyor.31 yaşındaki Alyssa Monk, "Hatırladığım her şeyi tıpatıp resmetmeye meraklıydım hep. Okulda resim dersleri aldım, New York Sanat Akademisi'nde de resimle yakından ilgilenme olasılığı buldum" diyor.Resimlerinde daha çok kendi portrelerini yaptığını söyleyen ressam, "Böyle bir özgüven eksikliğim yok. Kendimi resmetmeyi, 'Ben' malzemesini kullanmayı seviyorum" şeklinde konuşuyor.Gerçeğe çok yakın olan tüm bu eserlerinde sanatçı, ideal olanı yaratmaya hiç de meyilli
olmadığını, aksine ne varsa, tüm detaylarıyla onu yansıtmayı hedeflediğini söylüyor.Kimi zaman fotoğraflardan da yararlanan Monk, sanata gerçeküstücü bir yaklaşım değil, gerçeğin ta kendisini odaklamayı seviyor.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails